Skal have ny chef: 'Det er midt i vores højsæson'

Skal have ny chef: 'Det er midt i vores højsæson'
Aakirkebyhallerne skal have ny daglig leder. Arkivfoto: Allan Rieck
ERHVERV | Onsdag 18. december 2024 • 07:58
Henrik Nielsen
Journalist
ERHVERV | Onsdag 18. december 2024 • 07:58

Bestyrelsen sætter sig sammen i det nye år for at drøfte fremtiden.


Der var masser af tro på, at det var den rigtige person til opgaven, da Aakirkebyhallerne i sommeren 2023 ansatte en ny daglig leder, men nu har selskabet bag hallerne indgået en aftale med Niels Raarup Christensen om at stoppe samarbejdet.

– Vi passer bare ikke sammen, og så duer det jo ikke, siger bestyrelsesformand Jesper Munch Ipsen til Tidende.

I juli sidste år lød det noget anderledes, da han kunne fortælle om ansættelsen af Niels Raarup Christensen.

– Niels medbringer tung erfaring med salg og markedsføring, rådgivning og virksomhedsdrift og står for netop den åbne og inddragende ledelse. bestyrelsen ønsker, sagde Jesper Munch Ipsen dengang.

Niels Raarup Christensen overtog stillingen efter Anders Sten Jørgensens pludselige død. Anders Sten Jørgensen begyndte selv i lederstillingen i august 2022. Han afløste Marian Lundh, som blev konstitueret halinspektør, da Katrine Petersen blev fritstillet i maj 2021.

– Vi har haft en lidt omtumlet tilværelse med lidt for mange skift på lederpladsen, og det er ikke, fordi vi synes, det her er spændende, men sådan er livet nogle gange, siger Jesper Munch Ipsen.

Driften fortsætter

Formanden fortæller, at bestyrelsen ønsker en anden faglig profil til stillingen som leder, og indtil den person bliver ansat, sørger personalet for, at driften fortsætter

– Det er midt i vores højsæson. Vi har travlt med vores jule- og nytårsmenuer, så derfor kører vi sæsonen ud, og så finder vi ud af, hvordan vi håndterer det her fremover, siger Jesper Munch Ipsen.

Det sker i det nye år, når bestyrelsen sætter sig sammen for at finde ud af, hvilken profil Aakirkebyhallernes kommende leder skal have.

– Vi må kigge indad og se, om der er nogle ting, vi kan gøre anderledes. Det er vi nødt til, så det finder vi ud af i bestyrelsen, siger formanden.

I første omgang handler det om af afvikle forløbet med den tidligere leder, mens personalet i hallerne sørger for den daglige drift.

– Vi har et par stykker, der kører det. Vi har Heidi på kontoret, og vi har Palle i køkkenet, så vi kan godt køre den daglige drift, og vi forventer, at vi kan få det til at spille, siger Jesper Munch Ipsen.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT