Nexø var bundfrossen – nu skal kampagne genrejse byen og østlandet
Trioen bag kampagnen for Østbornholm: Vivi Gornitzka koordinator for Erhvervsforeningen Østbornholm, Carsten Aalling, formand, og Frank Eriksen, webmaster og redaktør for Østbornholm.dk, foran en af de mange nye virksomheder i Nexø - Miccom DeSign & Creations i den tidligere fiske-auktionshal. Foto: Jacob Jepsen

INTERVIEW | NEXØ | MEDLEM
4. DEC 2021 • 07:30
Elisabeth Krogh
Journalist

Nexø var bundfrossen – nu skal kampagne genrejse byen og østlandet

Mange af de gamle industribygninger, som er til overs efter fiskeriets nedtur, er overtaget af blandt andet fødevare- og kunsthåndværker-virksomheder. Nexø har udviklet sig til Det Vilde Østen, hvor iværksætterdrømme kan afprøves, og det skal byen rejse sig på, mener Erhvervsforeningen Østbornholm i Nexø, som nu har igangsat en ny markedsføring af byen.
I Nexø kan man male en bygning sort – eller neongul. Ombygge et benmels-pakhus til en – nu prisbelønnet – kunsthåndværkervirksomhed eller starte en fødevarevirksomhed i en gammel møbelfabrik.

Vil du have adgang til Tidende



Første måned 0 kr.
Herefter 99 kr./md.

Se andre abonnementer her
Opret konto

Indbetaler - jeg som giver et abonnement væk er:
Flere nyheder