Molslinjen rydder bordet for digitale priser

ERHVERV | Fredag 14. juni 2024 • 15:30
Jakob Marschner
Journalist
ERHVERV | Fredag 14. juni 2024 • 15:30

Rederiet har styr på det digitale, viser hele syv priser ved Danish Digital Awards.

Molslinjen blev den helt store vinder, da priserne for årets bedste digitale kampagner til aften blev uddelt ved Danish Digital Awards på Tivoli Hotel i København.

Rederiet var nomineret i ni kategorier – og endte med at vinde i alt syv priser, oplyser Bornholmslinjens moderselskab.

Molslinjen var nomineret i kategorierne Best Cross-channel Campaign, Best in Digital Marketing, Best in Digital Strategy, Best Personalised Marketing og Best Use Of Data for den beregner, som på hjemmesiden kan fortælle, om en tur med færgen kan betale sig.

Samtidig var Molslinjen nomineret for den løsning, som med kunstig intelligens hjælper med at laste færgerne og sikre de rigtige priser. Denne algoritme er udviklet sammen med firmaet Halfspace. Her var kategorierne Best use of AI, Best use of data, Best in innovative use of technology og Best in digital business development.

Molslinjen og Halfspace vandt for nylig Franz Edelmann Award i USA – en pris som betegnes som "Nobelprisen i Operations Research”. Det skete foran virksomheder som Aldi, American Airlines og McDonald's i Kina.

Følg debatten på facebook!


En sijllavitta

‘Sijllagjæl’ (indvolde fra sild) som man klaskede op på en væg i forskellige figurer, fx et ansigt, for at forskrække folk om natten, idet det lyste (fosforescerede). Teinnæs illustrerer ordet med følgende citat: ‘Pass du på, ønte varr så vikti, æjlla kajn du tro jâ ska lawa dai en sijllavitta’.
FÅ ABONNEMENT