– Vi ser meget lysere på fremtiden med den udvikling, vi har oplevet blandt abonnenter og annoncører i 2023, siger avisens bestyrelsesformand Peter Brandt Koefoed.
2023 er det første år, hvor Tidendes store omlægning i 2021 får fuld effekt. Lukningen af ugeavisen har givet en smule mindre omsætning, men det er lykkedes at flytte en stor andel af annoncørerne med over i dagbladet og på den måde skabe et meget positivt resultat.
– Ugeavisen var en skjult kannibal for dagbladet. På overfladen var den en nulforretning, efter annoncemarkedet dykkede. Men de facto holdt ugeavisen annoncer ude af dagbladet. Så det er rigtig godt at se, at initiativet med at lægge de to sammen både har styrket vores journalistik og økonomi, siger administrerende direktør og ansvarshavende chefredaktør Kristoffer Gravgaard.
Det positive resultat er 1,6 millioner kroner bedre end resultatet i 2022, hvor avisen gik i sorte tal for første gang i en årrække. Det positive resultat er også skabt på baggrund i en flot vækst i digitale annoncer i andet halvår, hvor flere annoncører på Bornholm er gået ind i lokal digital markedsføring.
– Udover de tilfredsstillende økonomiske resultater er vi også meget stolte af, at vores journalistik bliver læst af flere og i mere tid end året før, siger administrerende direktør og ansvarshavende chefredaktør Kristoffer Gravgaard.