Allerede omkring middagstid samme dag kan Jens Busk nemlig konstatere, at et nyt selskab på seks personer har booket hans blokerede og opsagte hus gennem Dancenter i dagene 12.-14. juni.
Det er snart tre uger siden, der blev booket nye gæster ind i huset, og selvom der er blevet gjort opmærksom på det ad flere omgange, står bookingen stadig i kalenderen.
– Men hvis de forkerte gæster så dukker op tidligere på dagen, end de rigtige gæster, så kan vi jo ikke bede receptionen om at stå der og udspørge folk og sende dem væk, forklarer han.
Ligesom mindst 78 af de 83 husejere i Storløkke skifter Jens Busk 1. januar til et nyt bureau, og han håber på at problemerne med Dancenter dermed er forbi. Han mangler stadig at få sidste halvdel af sæsonens strømpenge, og han er træt af, at man hele tiden skal holde et vågent øje med sine bookinger, for at sikre at ingen kommer forgæves.
Tidende har rakt ud til Dancenter for at spørge, hvordan det kan ske, at booking-fejlene fortsat forekommer, og om de regner med at få styr på systemerne, så det ikke kommer til at gå ud over gæsterne, ferieparkerne og oplevelsen af at være på ferie på Bornholm i den kommende sæson. Vi har også spurgt, om de kan forstå, hvis folk er bekymrede for, at der kommer til at stå en række gæster under folkemødet i juni, som ikke har noget sted at bo, og om man kan regne med at de respekterer en opsigelse. De er imidlertid ikke vendt tilbage inden avisens deadline, men vi fortsætter med at forsøge at få en kommentar.