Samarbejde er det vigtigste

Samarbejde er det vigtigste
Niels Plum stiller op ved kommunalvalget i november. Arkivfoto: Nikolaj Beyer
KOMMENTAR | DEBAT | Søndag 12. januar 2025 • 19:00
Af:
Niels Plum
kandidat for Venstre til kv25
KOMMENTAR | DEBAT | Søndag 12. januar 2025 • 19:00

Niels Plum stiller op for Venstre til kommunalvalget, og han mener, at Bornholm skal have en kommunalbestyrelse som forstår samarbejdets kunst.

Når jeg bliver spurgt om at deltage i noget - det kan være foreningsarbejde, være behjælpelig med et arrangement eller så meget andet - så siger jeg som regel hurtigt ja, hvis det er muligt for mig at bidrage.

Men da vælgerforeningens formand for Venstre Øst, Vivian Munch Petersen, spurgte om jeg ville stille op til kommunalbestyrelsesvalget den 18. november 2025, så bad jeg om lidt betænkningstid. Valget til EP var lige blevet overstået, jeg var kandidat og havde fået et - tør jeg godt sige - flot personligt valg.

Den mellemliggende tid har jeg brugt til at tænke over, om jeg på en positiv måde vil kunne bidrage, hvis jeg ville blive valgt.

Hvad kan jeg bidrage med?

Det er blandt andet den erfaring, som jeg har som tidligere kommunalbestyrelsesmedlem, formand for vælgerforening, kommuneforeningsformand og ikke mindst de tillidsposter i forskellige foreninger/bestyrelser, som jeg har medvirket i igennem mange år.

Jeg har også været selvstændig erhvervsdrivende i 40 år - med virksomhed i Roskilde og her på Bornholm. Det er alt sammen noget, jeg mener kan bidrage. Derfor har jeg besluttet at takke ja til at blive kandidat for Venstre til kommunalvalget 2025.

Øretævernes holdeplads

Jeg ved godt, at det kan være øretævernes holdeplads, men når jeg fik mærket efter, og stadig har lysten og glæden ved at arbejde med det politiske, så er det også svært ikke at stille sig til rådighed, når man bliver spurgt.

Så nu vil jeg lade det være op til vælgerne, som jo altid er dem, der bestemmer. Jeg glæder mig til samarbejdet i Venstre Bornholm om udarbejdelse af valgprogrammet og ikke mindst til at føre valgkamp.

Mit ønske

Mine ønsker for den nye kommunalbestyrelse er, at der bliver mulighed for at tænke langsigtet, at der bliver styr på økonomien, at aftaler overholdes, at der bliver skabt en service til borgerne, som vi alle kan være bekendt, at erhvervslivet får gode vilkår at arbejde under, så der skabes større indtægtsgrundlag til Bornholms Regionskommune, og at de valgte politikere udviser stor samarbejdsevne.

Det er jo alle samme simple ønsker, men utroligt svære at udføre, hvis Bornholm ikke får en kommunalbestyrelse, som forstår samarbejdes kunst, og det er lige præcis her, jeg mener at kunne bidrage.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT