SYNSPUNKT / DEBAT / Mandag 10. november 2025 • 05:30

Påvirkning af valg? Gør Tidende det?

Læserbrevet var jeg allerede for mange dage ved at skrive, for jeg kan ikke undsige mig tanken om det var et forsøg, eller en prøveballon, på at have indvirkning på kommunalvalget, at Tidende skrev så meget om CRT sagen og dens underskud.

Der er efter min mening en klar og bevidst omtale med hvem, der kunne være årsag til det, men slog det hen.

For som jeg før har skrevet og sagt, så har vores eneste daglige avis en forpligtigelse til at dække begge sider på en lige og fair måde, selv om man da ærligt og klart har meldt ud, at man var en Venstreavis.

Alligevel blev det for mig klart, at her var der måske alligevel en bagtanke, eller en prøveballon, med den intense dækning og navn på hvem, der havde været ansat på CRT - at påvirke stemmefordelingen til valget.

Jeg må sige, at det håber jeg ikke!

Chefredaktør Kristoffer Gravgaard svarer:

Kære Kjeld Andreasen,

Tak for din mail og din bekymring.

Jeg kan garantere dig, at Tidende ingen præference har for nogle partier. Vi dækker valgkampen og politikerne ud fra vælgernes interesser.

Når vi specifikt omtaler en borgmesterkandidats tidligere virke og udfordringer med økonomien, så skyldes det, at det er ny viden, og at spidskandidat Anne Thomas selv var administrerende direktør og dermed ansvarlig for virksomhedens drift.

At Anne Thomas modsat CRTs bestyrelse tilmed mener, at økonomien var god, da hun forlod organisationen, har gjort sagen mere relevant. Den udstiller forskellen på den potentielle borgmesters evne og CRTs bestyrelses evne til at vurdere driftsøkonomi.

Den evne er vigtig at have som borgmester for vores kommune.

Følg debatten på facebook!

FÅ ABONNEMENT