Tidende og de fleste andre dagblade var tidligere en stærk to-benet forretning, hvor det ene var abonnenterne, og det andet var annoncørerne. Dengang havde dagspressen næsten monopol på annoncer, og det lunede i kassen. Siden dengang har internettet og techgiganterne gjort det let og billigt at komme ud med sit budskab. Derfor er annonceforretningen skrumpet markant. Annoncørerne er stadig vigtige for Tidende, og de får stadig masser af opmærksomhed fra læserne. Men den primære forretning i en voksende digital fremtid på Bornholm og mange andre steder er abonnementsforretningen. Derfor er det svært at få de skrivende arme ned, efter vi har rundet 1.003 nye digitale abonnenter. Det er et vidnesbyrd om, at flere og flere tilvælger Tidende og er indforstået med at betale for, at redaktionen hver dag finder Bornholms bedste historier, følger magthaverne, sætter liv i debatten og skaber et sammenhold med fælles viden på vores dejlige Bornholm.
Vores mål er at nå 9.000 betalende abonnenter og med dagens glædelige milepæl, er vi på 6.062 betalende abonnenter. I en tid, hvor alle abonnementsforretninger går tilbage, og selv Netflix mister abonnenter, er det imponerende, at Bornholm trodser strømmen og står fast, selvom vi ikke vokser. Når vi står sammen om vores fælles Tidende, står vi også sammen om Bornholm.
Det kan være svært at tro på, at de 9.000 abonnenter er realistisk i en tid med inflation, fødevare- og energikrise og stigende usikkerhed i verden. Men vi har stadig flere år til at nå det ambitiøse mål i vores strategi. Vi arbejder mod det ved dagligt at udvikle vores journalistik, så den betyder mere for flere på Bornholm. Vi ønsker at udnytte vores fælles Tidende til at hjælpe flere almennyttige og kulturelle projekter i luften og skabe endnu mere opbakning og succes omkring de mange frivillige og fantastiske initiativer, der måned efter måned løfter Bornholm.
Når vi kan få over 1.000 nye digitale brugere ind, bør vi også kunne nå de næste 3.000 abonnenter over de næste tre år. Tillykke Bornholm.