Hvor går grænsen mellem jagten på profit og ringe dømmekraft hos kommunen?
7. juli 2025 skriver jeg til kommunen.
"Kære 'kommune' - Jeg skriver igen.
Vi har tidligere kommunikeret om Havnegade 7, pizza og is. Da de endelig fik ryddet lidt op efter 2024 sæsonen, så er det nu startet op igen. Det ligner noget, som katten har slæbt ind. En brækket stige har ligget der siden start. En Tuc Tuc punkteret uden rude og parkeret på fortovet, hvis eneste formål, hvis ét, er at give læ for vinden. Der er en lysguirlande, som er primitivt sat op, og som tager udsynet for 2 vejskilte.
Der er sikkert ikke regler for etik, men der burde være noget, som du kan gøre. Det er ikke rimeligt, at man som Allingeboere og skatteydere skal se på dette rod for at andre blot skummer fløden for så stor profit som muligt fra byens gæster.
Hvis du ikke kan/vil gøre noget ved det, så vil jeg gerne have oplyst, hvor ansvaret så er."
Videre kommunikation
10. juli skriver 'kommunen', at han tager det til efterretning.
10. juli spørger jeg, hvad han mener med efterretning.
10 juli skriver 'kommunen, at han overlader sagen til sin kollega.
10 juli skriver 'kommunen'
"Tak for din mail og de fremsendte billeder.
Vejmyndigheden kontakter ejer og virksomhed vedr. tilladelse til udeservering samt fjernelse af TucTuc’en.
Da jeg går på ferie i morgen, så sker dette dog ikke før slutningen af august.
Vejmyndigheden kontakter i efteråret barer, caféer og restauranter i Allinge med henblik på, at de skal søge om tilladelse til udeservering i god tid inden sæsonens start."
Manglende svar
18 august rykker jeg for svar (uden at få et)
10. september rykker jeg kommunen' (og har her 1. oktober stadig ikke noget svar, og fortovet foran virksomheden er stadig efter min mening noget rod).
Med dette læserbrev er det mit håb, at Bornholms Tidende kan få kommunen i tale.
Debatredaktørens bemærkning
Skribenten har oplyst de konkrete navne på kommunens medarbejdere. I overensstemmelse med vores retningslinjer nævnes disse dog ikke - i stedet bruges "kommunen"