Det er noget af et scoop at lokke ham til Store Tårn, hvor han nu på sine store, sorte tavler indbyder gæsterne til dialog.
"At tænke med kridt", hedder udstillingen, som altså tilføjer et nyt, stort navn til Christiansøs fantastiske historie som kunstnerisk legeplads.
Det var her, Edvard Weie, Karl Isakson, Axel Salto og mange andre var med til udformningen af det moderne gennembrud i dansk billedkunst. Stemningen på øen, det særprægede lys, isolationen og ensomheden bidrog til succesen og lever stadig videre som et kunstnerisk ideal, og selv om der vel ikke var tale om en egentlig kunstnerkoloni, har Christiansø formået at positionere sig som et kunstnerisk dragende sted.
Bjørn Nørgaard skriver bogstaveligt talt videre på den flotte historie med sin udstilling, og mens John Kørner inde i Gudhjem er trækplaster i Høsts gamle have, sætter Bjørn Nørgaard sig altså for at fortrylle sit publikum ude på øen.
Det er så fint et match, at det selvfølgelig bør udløse en passagerrekord hos Christiansøfarten.