Under normale forhold ville markedsundersøgelsen kunne laves via spørgeskemaer udfyldt i butikken, fokusgrupper eller kvalitative interviews. Alt sammen noget, der kræver kontakt med kunder i butikken. Men hvordan gør man lige det, når butikken slet ikke må have kunder?
– Egentlig havde jeg tænkt at lave fokusgrupper, men som det ser ud lige nu, er det mest realistiske at udsende spørgeskemaer, som folk så kan besvare hjemmefra og indsende svar på den måde. Derfor håber jeg, at folk der læser det her, vil skrive til mig, hvis de kunne tænke sig at hjælpe mig med min undersøgelse, siger Kerstin Øhlenschlæger.
Spørgeskemaet kommer til at handle om kogebøger. I første omgang kommer der til at være spørgsmål som: "Hvornår har du sidst købt en kogebog?" og "Hvad inspirerede dig til at gøre det?", forklarer Kerstin Øhlenschlæger.
– Det, jeg gerne vil undersøge, er, i hvilket omfang folk bruger kogebøger, og hvilken slags kogebøger er det, de bruger, siger hun.