Efterspørgslen er intakt
– Vi er verdensførende inden for denne produktion, så det betyder, at en af vores styrker er, at vi opererer over hele verden. Er der en destination, som går ned af en årsag, er der andre destinationer, som vækster. Så længe efterspørgslen efter fisk er intakt, er det et spørgsmål om, hvor dygtige vi er til at flytte os i forhold til markederne. Det har vi været skarpe til i 2020. Vi oplevede en stor nedgang i Kina, som er et af vores hovedmarkeder, men fik til gengæld en stor vækst på andre destinationer, siger Peter Vesløv.
Restauranter er lukket ned på stribe, herunder McDonald’s, som er en stor aftager af Beck Packs produkter.
– Men i stedet for, at folk går ud og spiser, så har man lavet mere mad derhjemme, og vi har oplevet, at salget af fiskepinde, fiskeburgere, fiskenuggets og så videre er steget betydeligt i detailhandlen. Så man kan sige, at hvad vi har tabt på gyngerne, har vi vundet på karrusellerne, siger Peter Vesløv.
Peter Vesløv glæder sig over medarbejdernes store indsats i forbindelse med coronarestriktionerne. Arkivfoto: Berit Hvassum