En af de mest mærkbare ændringer i forbindelse med skiftet til Menzies er ifølge Ann Hartl, at alle fly bliver fjernparkeret, og passagererne derfor skal køres i bus til og fra flyene.
– Dette skyldes, at SAS Ground Handling endnu ikke har overdraget traktorerne, som skubber flyene fra gatene. Vi forventer, at når Menzies har traktorer til rådighed, vil vi igen afgå fra de vante gates A7, 9 eller 11 og kun ved længere pauser mellem flyvningerne benytte fjernparkeringen, ligesom vi gjorde inden overgangen, lyder det fra DAT's marketingchef.
Derudover er det endnu ikke muligt at benytte automater til check in rundt omkring i Københavns Lufthavn. Det arbejder DAT på at fikse sammen med Menzies og it-leverandørerne.
– Desværre er det en forholdsvis kompliceret proces, som tager noget tid. I mellemtiden kan man få udstedt et boardingkort i Bornholms Lufthavn, hvis man returnerer samme dag, eller checke in online på DAT's hjemmeside, fortæller Ann Hartl.
Problemer online