Undervisningen består for det meste af dialoger mellem sexologerne og eleverne. De forbereder en række taleemner, som de mener der skal tales om - derudover snakkes der frit om hvad eleverne har på hjerte.
– Vi ønsker at tale om det, der rører sig hos eleverne, fortæller de to sexologer.
De forsøger altid at danne sig en fornemmelse af, hvor eleverne er, og underviser ud fra elevernes ønsker, spørgsmål og tanker. De håber på at åbne op for nogle gode samtaler og refleksioner, hvor eleverne føler sig anerkendte, samtidig med at blive forstået. Som forberedelse laver læreren en spørgekasse, så eleverne anonymt kan stille sine spørgsmål.
Udover sammen at nørde i sex og seksualitet, kalder Malene Herman Gottenborg og Carsten Osmund deres dynamik for ”humoristisk”, som er en af de ting, de benytter sig af i undervisningen. Derudover mener de, at det at tale åbent om sex og alt omkring, giver bedre forudsætninger for at gå ud og få en masse gode oplevelser – ikke kun med sex, men også om grænser. De håber på en fremtid, hvor unge taler åbent og frit omkring seksualitet. Det er vigtigt for sexologerne, at unge forstår, at seksualitet ikke kun omhandler sex, men også, hvordan det er i ens egen krop og psyke.
– Vi håber, at eleverne får rigtig mange gode, fede seksuelle oplevelser og så lidt dårlige som overhovedet muligt, siger de to sexologer.