U16-drenge blev mestre

NOTITS | SPORT | 7. JUN • 17:00
Kjeld Lundbæk
Journalist
NOTITS | SPORT | 7. JUN • 17:00

Selv om de mangler at spille en enkelt kamp, blev det lørdag en kendsgerning, at ubesejrede Elite Bornholm vinder forårsmesterskabet i DBU Københavns mesterrække for U16-drenge. Mesterskabet blev sikret, da bornholmerne på hjemmebane besejrede Fremad Valby med 2-1 (1-1).

Louie Rømer åbnede scoringen efter bare fire minutters spil, men senere i 1. halvleg udlignede GVI på et straffespark til pauseresultatet 1-1.

Der skulle også et straffespark til for at sikre den bornholmske sejr ti minutter før tid. I første omgang brændte Elias Hansen, men på riposten sendte han bolden sikkert i nettet.

Kæmpesejr til pigerne

U16-pigerne kan gøre drengene kunststykket efter, men det kræver, at Sundby taber de to sidste kampe - og det er ikke sandsynligt, som slutprogrammet ser ud. Elite Bornholm har spillet færdig med lørdagens udesejr på 9-1 (3-1) over GVI.

De mange bornholmske mål i Nymosen blev scoret af Maise Tolstrup (3), Kirsa Kofoed (2), Selah Kaarby (2) og Smila Falk Holm (2).

U14-drengene tabte lørdagens udekamp mod toerne fra GVI med 3-6 og skal nu vinde den sidste hjemmekamp mod Husum, hvis de skal slutte bedre end på den nuværende sjetteplads.



FÅ ABONNEMENT