– I starten så var det jo sådan lidt, det kan ikke lade sig gøre. Det er logistisk fuldstændig umuligt. Og så var det, vi for to og et halvt år siden var nede og køre Grækenland Rundt, hvor vi faktisk startede på Kreta, og så tog færgen ind til fastlandet bagefter. Så nævnte vi jo det lidt i sjov for DCU, og så sagde de, at det er måske slet ikke er umuligt, siger han og fortæller, at Bornholmslinjen hurtigt kom med ind over planerne.
Var skeptisk for et år siden
Da det praktiske kom på plads, så var spørgsmålet kun, om det også var økonomisk muligt. Det kræver nemlig nogle penge at få cykelløbet til en bestemt by eller område, og her har erhvervsmanden Michael Almeborg spillet en hovedrolle. Han har været rundt til de forskellige bornholmske virksomheder og fonde for at skaffe sponsorater, og det er lykkedes over alt forventning.
– Du skal ikke sige til mig, at noget er helt umuligt, for så synes jeg, det er interessant at få det til at ske alligevel. Det driver mig at få noget umuligt til at lykkes, siger Michael Almeborg. Han har selv cyklet i mange år, dog ikke på eliteplan.
Han er glad for, at det bornholmske erhvervsliv og fonde har bakket op om projektet, og han glæder sig også over, at regionskommunen har haft ja-hatten på. Især borgmester Jacob Trøst (K) har været involveret og haft en tæt dialog med Michael Almeborg.