Nederlag på eget græs

NOTITS | SPORT | 7. JUN • 14:15
Kjeld Lundbæk
Journalist
NOTITS | SPORT | 7. JUN • 14:15

Allerede nedrykningsdømte Viking/RIK var ikke i stand til at give sit hjemmepublikum en sejr i afskedsgave, da de lørdag havde besøg af et af de mest scorende hold i Københavnsserien, Vigerslev. Gæsterne rejste hjem med en sikker sejr på 6-2 (3-1).

For en gangs skyld var det Viking/RIK, der kom bedst fra start, da Andreas Olsen scorede til 1-0 efter blot 13 minutters spil. Inden for de næste 18 minutter vendte Vigerslev dog billedet og sikrede sig en pauseføring på 3-1.

Også i 2. halvleg scorede Viking/RIK først, da Mads Knudsen reducerede til 2-3. Det rystede dog ikke Vigerslev-spillerne, der i løbet af de næste 20 minutter øgede føringen til slutresultatet 6-2.

To gule kort betød, at Vigerslev sluttede kampen med kun ni mand på banen, og det var måske årsagen til, at Viking/RIK-nederlaget ikke blev endnu større.

Viking/RIK får en sidste chance for at få tre point, når holdet på lørdag spiller bundopgør mod Husum. Det sker på banen i Husumparken i København.



FÅ ABONNEMENT