Styrelse frikender kommunen

NOTITS | POLITIK | Mandag 3. marts 2025 • 17:59
NOTITS | POLITIK | Mandag 3. marts 2025 • 17:59

Bornholms Regionskommune går fri i en tilsynssag fra Ankestyrelsen, ?som indenrigs- og sundhedsminister, Sophie Løhde, (V) i efteråret rejste.

Det oplyser kommunen på sin hjemmeside.

Ankestyrelsen skulle undersøge, om Bornholms Regionskommune efterlever regler om såkaldt forsyningspligt i sociallovgivningen særligt inden for børne- og ungeområdet.

"Ankestyrelsens tilsyn har modtaget en henvendelse fra et klagesagskontor i Ankestyrelsen. Af henvendelsen fremgår det, at Bornholms Regionskommune ikke har en dagbehandlingsskole, og at en borger har oplyst til klagesagskontoret, at Bornholms Regionskommune ikke vil træffe afgørelse om dagbehandlingstilbud", lød forklaringen fra styrelsens presseafdeling i efteråret.

Men nu er Ankestyrelsen altså kommet frem til, at BRK efterlever den gældende lov, oplyser regionskommunen.

"Ankestyrelsen vurderer, at Bornholms Regionskommune ikke handler i strid med reglerne i barnets lov om kommunernes forsyningspligt i forhold til børn og unge, der har behov for et behandlingstilbud", lyder det blandt andet i styrelsens afgørelse.

jdm



Følg debatten på facebook!

INDENFOR

Nu styrer Linda Hodda
EKSKLUSIV | ABONNENT

Nu styrer Linda Hodda

En spontan mail, og pludselig stod Linda Olsen som leder af Folkehuset Hodda.
Oliekongen nyder sit nye liv
EKSKLUSIV | ABONNENT

Oliekongen nyder sit nye liv

Manden bag rapsolie-eventyret på Lehnsgaard.
FÅ ABONNEMENT