Ja, det var altså i maj 1976, at Hjem-Is første gang kørte ud på vejene med is til danskerne, og lige siden har de himmelblå isbiler med de bimlende klokker været synonyme med iskolde fornøjelser.
I forbindelse med fødselsdagsfejringen har Hjem-Is udviklet en særlig jubilæums-is – nemlig en "flagstang" af vanilje- og jordbærflødeis formet som et dannebrogsflag, og fra 18. maj kan danskerne så smage denne nye is, når de hører klokken bimle.
Hjem-Is-bilerne deler nemlig gratis flagstang-is ud på deres stop rundt i landet, så længe lager haves, fortæller pressemeddelelsen, hvori Kirsten Ægidius, administrerende direktør for Hjem-Is, blandt andet siger: