Hvorfor annoncere
Hvorfor Print
Tillid og troværdighed er fundamentet for ethvert budskab. Derfor kan print få dit budskab igennem reklame-støjen, på en måde, som digitale kanaler ikke formår.
Digitale kanaler er kendt for stor konkurrence for hvert sekund af vores opmærksomhed. Alle kneb bruges for at få os til at lægge mærke til digitale budskaber – derfor er vores barriere højere. Når vi læser den fysiske avis, giver vi os derimod bedre tid til at læse budskaberne.
Undersøgelser viser, at læserne husker budskabet længere, når de modtager dem gennem fysisk markedsføring.
- Der er mindre støj ved fysiske reklamer end på de digitale platforme.
- Dit budskab står mere rent uden det digitale flimmer.
- Fysisk markedsføring rammer kunder og målgrupper, du ikke rammer med online markedsføring alene.
- Print har købestærke læsere, der har interesse i lokalsamfundet. Netop derfor investerer de både tid og penge i et abonnement.
- Læseren har tid og lyst til at fordybe sig i alt indhold – også i dine annoncer.
Hvorfor Digitalt
I takt med at verden er blevet mere digital, bruger vi mere af vores tid her. Derfor er det også naturligt, at mange fokuserer det meste af deres markedsføring online.
- Kortere vej til interaktionen med kunderne.
- Annoncen rammer et bredere publikum.
- Stærk brandingplatform. Du er i top-of-mind, når de skal bruge en løsning eller et produkt, som du tilbyder.
- Kampagnen kan overvåges undervejs.
- Direkte link til din butik eller dit site
Hvorfor både print og digital
I bund og grund handler det om at kommunikere på tværs af kanaler, for at maksimere effekten.
Ved at være til stede på forskellige kanaler, får man en tydeligere profil og sit budskab spredt meget bedre ud. På den måde har man langt større chance for at ramme sin målgruppe, der hvor den befinder sig.
Forbrugerne bevæger sig på tværs af kanaler hver dag og kan derfor rammes flere gange af dit budskab.
Det giver god mening at kombinere digitale kanaler med fysisk markedsføring, som for eksempel print i aviser og magasiner. Mange har ofte proklameret, at print er død, nu hvor den digitale verden har taget over – men fysisk markedsføring kan noget, som digitale medier ikke kan – styrke den.