På meget specifik forespørgsel lykkes det dog at få hidkaldt en af de herboende ansatte, som efter afsluttet telefonsamtale kigger ud og smiler og siger hej og forsikrer om, at det altså er her, de sidder og arbejder, når de ikke er kørende rundt mellem øens sommerhuse for møder med gæster og husejere.
Her kan man dukke op og møde medarbejderne til en snak. Er man journalist henvises der dog fortsat til afdelingslederen, som er den eneste, der kan give en kommentar, der må trykkes i avisen.
Der er hul igennem
Efter en lige dele opløftende og nedslående tur til Dueodde gør vi status.
Det er meget positivt, at der nu er en ny adresse, hvor man kan træffe den lokale stab, men det er ærgerligt, at der ikke var nogen, der havde mod på at fortælle lidt om, hvordan man ser på situationen med lokale briller på.
Vi sender en mail og en sms til afdelingslederen for at få en kommentar, dagen efter ringer vi op, og endelig torsdag formiddag er der hul igennem, og vi kommer til enighed om, at vi sender en række spørgsmål på mail og får svar, inden dagen er omme.
Vi spørger, hvordan det nye kontor fungerer, og om det fortsat er planen med en lokation i Allinge. Vi spørger også, hvordan man på lokalkontoret forholder sig til historierne fra husejerne, og om man oplever, at man kan gøre den forskel, som folk har brug for, når der opstår udfordringer.
Oyo fortalte i en skriftlig kommentar i sidste uge, at der i løbet af 2024 ville komme 50 nye medarbejdere i Danmark, og derfor spørger vi selvfølgelig også, om det er planen, at der skal være mere personale på Bornholm. Vi opmuntrer desuden den lokale afdelingsleder til at komme med sit perspektiv på hele misæren og giver det lokale kontor mulighed for at fortælle, hvordan de vil sikre, at gæster og husejere kan gå ind i den nært forestående højsæson med ro i maven.
Fredag eftermiddag er der imidlertid stadig ikke kommet svar fra Frederik Dam Hansen.