Han ønsker ikke at oplyse et konkret antal af enheder, som på nuværende tidspunkt har takket ja til tilbud fra Bornholms Formidling, men han er ikke ked af at sige, at det er gået over forventning.
Han oplever, at der er en helt særlig grund til, at husejerne nu melder sig under fanerne hos Bornholms Formidling.
Det ville være nærliggende at tro, at når digitaliseringen ramte, så ville folk ikke længere have behov for at tale med nogen. Men i virkeligheden, oplever han, at det stik modsatte.
– Alle vil gerne have nogen at tale med - især når der er problemer. Bornholms Formidling har et kontor på Bornholm og en medarbejder ansat, som sidder lokalt og arbejder specifikt med Bornholms Formidling, så vi vil virkelig være det lokale kontor, som både giver udlejeren og gæsten en god service, siger han.
Udover det fysiske kontor har det nye udlejningsbureau også valgt at have en vagttelefon, som bliver besvaret 365 dage om året.
Frygter dårlig reklame
Indtil videre er det bare en enkelt medarbejder, som sidder på det bornholmske kontor og styrer bureauet med support fra Mats Persson selv. Indehaveren er imidlertid ikke afvisende overfor at ansætte flere på sigt.
– Man skal ikke undervurdere, at folk vil have det lokale og en lokal service, siger han.
Han frygter de langsigtede konsekvenser af gæster, der kommer til Bornholm og får en dårlig oplevelse.
– Lige så snart en gæst får en dårlig oplevelse på Bornholm, så er det dårlig reklame - og det er altså underordnet, hvilket bureau, de har lejet huset af. Så det er den værste del af det hele, at man skal arbejde så meget for at få en kunde til Bornholm, og så kan man alt for hurtigt ødelægge det gode ry.