Men så er der alle dem, der ikke synes, at de er færdige med politik - selv om det parti, de blev valgt for, er fortid.
Her er det nødvendigt for den enkelte politiker at gøre regnebrættet op. For man vil altid tabe på point - i hvert fald på den korte bane. Det er troværdigheden, som er på spil.
Nogle vælgere bruger stærke ord og kalder det vælgerbedrag. Andre siger lige ud, at de bare ikke fatter en brik af, hvad der foregår. Jeg plejer at sige, at et politisk valg er lige som at stille op til valget som tillidsmand på en arbejdsplads - når du siger ja til at få dit navn på stemmesedlen. Når du bliver valgt, er du tillidsmand for det parti og de vælgere, som har stemt på dig.