Skulle det være så svært at finde 6.250 kroner?

Skulle det være så svært at finde 6.250 kroner?
Det er 87-årige Joan Andersen, der har stået i spidsen for holdene, som nu nedlægges. Arkivfoto: Jesper Gynther
SYNSPUNKT | DEBAT | Søndag 23. november 2025 • 12:40
Af:
Bjarne Borggaard
Rønne
SYNSPUNKT | DEBAT | Søndag 23. november 2025 • 12:40

Ældre Sagen nedlægger tre gymnastikhold samt et seniordansehold – hvorfor?

Steen Thomsen, der er formand i Ældre Sagen på Bornholm, begrunder det med, at omkostningerne er blevet for store.

Steen Thomsen siger, at Knudsker Idrætsforening har fordoblet huslejen, så den ville være 12.500 kroner for de tre måneder. Altså er det en fordyrelse på 6.250 kroner for de fire gymnastik- og dansehold i Ældre Sagen.

Er det egentlig så svært?

Ældre Sagen siger ellers gang på gang, at de ældre borgere skal dyrke motion så meget som muligt, men alligevel vil de nedlægge fire ældre hold.

Ældre Sagen har over 8000 medlemmer alene på Bornholm og en indtægt på cirka to millioner kroner om året. Skulle det være så svært at finde 6.250 kroner? Jeg spørger bare.

Dårlig beslutning

Set ude fra sidelinjen er det en meget dårlig beslutning, som ikke harmonerer med, hvad Ældre Sagen ellers gerne vil stå for – ældre i motion.

Nu står der altså fire gymnastik-og dansehold uden noget sted at dyrke motion. Lad mig lige nævne, at instruktøren gerne ville have fortsat.

Jeg er bange for, at Ældre Sagen kan miste rigtig mange medlemmer på denne konto.

FÅ ABONNEMENT