Samme skærsild?
Jeg gad nok vide om de saunaer, der stille og roligt er dukket rundt omkring, inklusive BRKs sauna i Hasle, har været igennem samme skærsild som Rønne Havbad.
De seneste krav som for eksempel om, saunaen overskrider 35DB, om der er vinduer nok i saunaen, hvor højt grundvandet står på den nedlagte losseplads eller afstand til nærmeste hav eller å kan på ingen måde opfattes som reelle alvorlige udeståender, hvis svar skal afgøre om et strakspåbud kan ophæves.
Hele sagen om strakslukning virker som et påskud og en afledningsmanøvre for, at BRK måske ikke har egne juridiske forhold i orden - for eksemple vedrørende den spildevandsledning, der er talt så meget om.
Det virker også underligt for mig, at BRK i forbindelse med strakslunkning talte om, at det var Kystdirektoratet, som skulle afgøre Rønne Havbads skæbne, Men Kystdirektoratet har jo sendt sin afgørelse i midten af marts 2025, og siden da har BYG sendt den ene bygeregn af spørgsmål efter den anden, hvilket undrer mig, da jeg troede en myndigheds strakspåbud var fyldestgørende.