'Syv spildte år på Bornholm' siger mere om ordenes forfatter end om øen

'Syv spildte år på Bornholm' siger mere om ordenes forfatter end om øen
Forfatteren Rolf Bagger. Arkivfoto: Jens-Erik Larsen.
| ABONNENT | 26. JUL 2020 • 19:25
Af:
laeserbrevsskribent
| ABONNENT
26. JUL 2020 • 19:25
Debat 

"Forfatter efter ‘syv spildte år på Bornholm’: Befolkningens højt besungne gæstfrihed gælder alene turister".

Som en relativ ny tilflytter til Bornholm, nærmere betegnet Østermarie, føler jeg mig nødsaget til at protestere til ovennævnt udsagn.

Den 6. oktober 2018 drejede min mand og jeg nøglen endegyldigt om til vores liv på Vesterbrogade i København for at starte et nyt kapitel på denne skønne ø. Vi overtog den gamle andelsbank, slog huller i væggene for at få to lejligheder til at blive til et hjem. Vi flyttede ind og blev mødt af en utrolig varm, gæstfrihed og hjælpsomhed, som er fuldstændig uhørt i store byer.

At der blev skrevet ”syv spildte år på Bornholm” siger meget mere om ordenes forfatter end om øen.

Livskvalitet og medmenneskeligt samvær her er på det højeste plan. Efter meget kort tid var der mange, vi kunne hilse på, når vi gik en tur med vores hund eller hånd i hånd. Tid til kaffe, øl eller et glas med venner på terrassen. Gode samtaler ud på natten. Dette er livet. Vi har aldrig kigget tilbage.

Tak til Østermarie og øen.

Frances Østerfelt, kunstner
Godthåbsvej 36, Østermarie