Grib muligheden!

KOMMENTAR | 12. MAR 2025 • 17:00
Af:
Erhvervsminister Morten Bødskov (S)
KOMMENTAR
12. MAR 2025 • 17:00

Det kan booste jeres erhvervsliv.

Hver 10. ansatte i Danmark går hver dag på arbejde i industrien. I landdistrikterne er det endnu flere, for her står industrien nemlig for hvert femte job.

Det gør industri og produktionsvirksomheder til en fuldstændig afgørende brik i udviklingen og sammenhængskraften i vores lokalsamfund – særligt uden for vores store byer. Produktionsvirksomhederne skaber jobs, udvikling og ikke at forglemme - penge i kommunekassen.

Langsommelige processer går ikke!

Derfor går det ikke, at vi hører om langsommelige processer, når produktionsvirksomheder står med udviklingsplaner i hænderne – eller har ønsker om at bygge helt nye produktionsanlæg.

Det skal vi ændre. Bureaukrati og tidskrævende processer må ikke stå i vejen. Tempo er helt afgørende i den verden, som vi lever i - ellers risikerer vi at miste vigtige arbejdspladser til andre lande.

Det har ingen af os lyst til.

Industriparker

Derfor vil regeringen etablere fem nye industriparker, som skal være nemme for virksomheder hurtigt at rykke ind i.

Med adgang til nødvendig erhvervsmæssig infrastruktur, som blandt andet el, vand og afledning af spildevand.

Jeg har allerede fra flere egne af landet mærket en stor interesse i at få en industripark i baghaven. Det er glædeligt. Jeg kan kun opfordre alle interesserede kommuner til at melde arealer ind, som kan blive til nye ambitiøse industriparker. Det kan man nu.

Jeg er overbevist om, at de nye industriparker vil booste erhvervslivet.

FÅ ABONNEMENT