Gentagelser ændrer ikke løgn til sandhed

SYNSPUNKT | DEBAT | Mandag 10. marts 2025 • 21:00
Af:
Jørgen Marcussen
Rønne
SYNSPUNKT | DEBAT | Mandag 10. marts 2025 • 21:00

Svar til Ivar Nielsen.

Det kommer ikke bag på mig, at min kritik af Ivar Nielsens holdninger og påstande bliver mødt med gentagelsen af de samme påstande.

Ivar Nielsen lægger hårdnakket ansvaret for Ruslands brutale invasion af Ukraine på Nato og USA.

Stakkels lille Rusland var simpelthen så "provokeret og truet på deres sikkerhed" af det store farlige Ukraine, at det var sidste udvej.

Hele Danmark kunne på live TV følge, hvordan Rusland i ugevis mobiliserede enorme troppestyrker langs den Ukrainske grænse, inden de, brutalt og usselt, kastede sig over deres naboland.

End of story.

Majdan 2014

Ligeledes lyder den evindelige påstand om, at det var USA, der væltede Ukraines præsident under Majdan-revolutionen i 2014.

Alle uafhængige medier fortæller samme historie - nemlig at det ukrainske folk gjorde opstand mod styret på grund af dets tilnærmelser mod Rusland, som var imod et flertal i befolkningens og og parlamentets ønsker.

Troværdighed

Når jeg tilbageviser de påstande, så bedyrer Ivar nielsen, at jeg ikke har sat mig ind i tingene, men blot viderebringer en opfattelse, som er trukket ned over vores hoveder af useriøse medier og politikere..

Jeg har mine oplysninger fra medier som Wikepedia og DR News, men er godt klar over, at de giver et noget andet billede af virkeligheden end de gamle Sovjet-medier Pravda og Tass, som formentlig er, hvor Ivar Nielsen henter sin anskuelse.

Jeg er klar over at, uanset argumentation,så bliver vi aldrig enige.

Derfor bliver dette mit sidste indlæg om dette emne.

FÅ ABONNEMENT