"Demokraterne - hele Danmark skal leve" kæmper for mange andre ting.
Det er blandt andet også for en styrkelse af demokratiet, en bedre offentlighedslov, at magten skal være tæt på borgerne som muligt, at hele Danmark skal leve med samme grad af velfærd landet blandt andet med højere løn til offentligt ansatte på Bornholm, billigere eller gratis offentlig transport, et tættere nordisk samarbejde herunder en nordisk forsvarsunion - som supplement til Nato, et stærkt dansk forsvar og beredskab, nej til atomvåben, nej til angrebskrige, dansk anerkendelse af Palæstina, respekt for FN og folkeretten samt en fredeligere verden.