– For det kunne jo godt være, at dem, der er på en aftale i dag og som har et større indhold til en højere pris, ville være bedre tjent med at få en lavere pris og et indskrænket indhold, siger Martin Bruun-Houmølle, som ikke forstår, hvordan det skulle kunne "forvirre" kunderne, at Bornfiber oplyser om de nye og billigere pakkeløsninger.
– Jeg tænker, at en standardforbruger nok godt kan gennemskue, at du kan få noget til 399 kroner, der indeholder nogle ekstra services, eller du kan få noget til 359 kroner, der bare indeholder nogle færre services. Vil du have de services og dermed betale en dyr pris eller ej? Jeg synes ikke, at der er det store forvirrende i det. Der er jo ikke snak om abonnementsfælder eller mærkelige finansieringsaftaler, hvor man skal kunne forstå, hvad det kommer til at koste i årlige tilskrivninger af renter og lignende.
Kan du godt forstå anmeldelsen på Trustpilot, hvor en kunde føler sig snydt, fordi han selv skulle opdage, at det nu var muligt at få internet til en billigere pris?
– Sagtens, og det er jo det, som differentierede priser fører til. Der er jo en udfordring i, at det skaber utilfredshed blandt kunder, når man finder ud af, at naboen får en bedre pris og et bedre indhold, end man selv gør.