Digitalisering af salg

SPONSORERET AF LEOCALL APS

Digitalisering af salg

Danmark skal digitaliseres. Det er bestemt og sådan er udviklingen, så selvfølgelig skal vi følge med. Vi har allerede fået digital signatur og e-boks, hvor de fleste af vores breve fra det offentlige bliver sendt til. I takt med digitaliseringens udbredelse bliver vores hverdag mere automatiseret, så vores liv bliver mere effektiviseret og der er styr på selv de mindste ting. Det nytter ikke at dvæle ved fortidens nostalgi og stritte imod udviklingen. Lad falde hvad ikke kan stå og stræb imod de nye tider med digitalisering hele vejen rundt i vores hverdag. Vi må følge med udviklingen og vi må tilpasse os.
Jo flere ting der kommer på nettet og kommer til at foregå over nettet, desto mere bliver vi tvunget på nettet. Mange ældre mennesker er ikke fortrolige med computere og kan derfor ikke selv klare at svare på lægeindkaldelser eller skatte- og pensionspapirer. Men jo mere vi vænner os til det og er vedholdende i at skifte, desto hurtigere bliver vi digitaliseret. Desuden vil generationer med tiden blive skiftet ud, så vi alle mere eller mindre er vokset op i en digitaliseret tid og kender til det.

Mål for digitalisering
Digitaliseringen af det offentlige blev sat i gang i 2001 og vi har siden oplevet en masse kommunikation og administration, der er blevet flyttet fra den fysiske verden ind i den digitale verden. Der er en vision og et mål for at vi skal styre imod en fuld digitalisering i 2020. Målene for udviklingen af digitaliseringen er ambitiøse, men stadig realistiske. Det er vigtigt at det er noget der gavner danskerne og som giver mening at gøre. Der er sat tre mål op, som hver har sine underpunkter:
• Det skal sikres at det digitale er let, hurtigt og sikrer en god kvalitet.
o En brugervenlig og overskuelig digital offentlig sektor
o Bedre brug af data og hurtigere sagsbehandling
o Bedre og mere sammenhængende velfærd
• Offentlig digitalisering skal give gode vilkår for vækst
o Bedre rammer for erhvervslivet
o Offentlige data som vækstdriver
o En effektiv forsyningssektor
• Tryghed og tillid skal i centrum
o Den offentlige sektor passer godt på data
o Robust digitalt fundament
o Digitalisering for alle
Kilde: klik her

Man kan tage udgangspunkt i hvert enkelt af de ovenstående punkter for at finde det emne der vedrører den enkelte. I artiklen her har vi valgt at tage udgangspunkt i digitaliseringen af salg, som blandt andet vedrører punkt to med den offentlige digitalisering, som skal give erhvervslivet nogle bedre vilkår. Ifølge erhvervslivet, vil bedre vilkår give en øget vækst, som gør Danmark tydeligere på det forretningsmæssige landkort. Hermed påtales at hvis man skaber bedre rammer for et område generelt, så er der bedre grobund for vækst og bedre forhold.

Danmark skal være på forkant
Hvordan skal man så skabe denne vækst? Skal der gives tilskud til virksomhederne for at de kan digitaliseres eller skal de hjælpes på anden vis uden økonomisk incitament og dermed selv klare ærterne?
Vi kan starte med at se på, hvilke udfordringer virksomhederne har og lade dem foreslå, hvor der skal sættes ind. Et af de områder der tynger virksomheder allermest, i forhold til vækst, er at skaffe nye kunder. Uden nye kunder er der kun de eksisterende at vækste på. Det kan på sin vis have sine begrænsninger, hvis de er mættet af varer og ydelser, som man som firma tilbyder. Derfor må virksomhederne finde nye kunder, der endnu ikke har set deres produkt. Disse nye kunder findes ofte ved det lange seje træk via canvassalg. Virksomheder der bruger opkalds- og CRM systemer, og som ringer ud til nye potentielle kunder får langt større hitrate og vækst end virksomheder, der kun satser på en salgskanal og gamle eksisterende kunder.
Netop her er digitaliseringen af salget kommet på nettet for at blive med disse opkaldssystemer, som blandt andet LeoCall. Har man ingen systemer til at holde styr på hvilke kunder man har ringet til eller hvad man har talt om, så kommer man måske til at ringe til én man allerede har ringet til og dermed fremstå amatøragtig. Med et system til at holde styr på dette er der også overblik over hvad der er talt om og en ny sælger kan blot følge op på den eksisterende journal af samtaler der har været med en kunde og fortsætte samarbejdet eller det opfølgende salg der.

Det gælder om ikke at sætte begrænsninger for os selv. Vi er ofte hæmmet af janteloven, som holder os tilbage i stedet for at gå foran, som et godt eksempel der viser vejen for de andre.
Der er dog flere og flere virksomheder i Danmark, som det går rigtig godt for og også de mindre start ups klarer sig ret godt. Men det er det lange seje træk i dagligdagen, der gør den store forskel. Derfor er det også nødvendigt ikke at hvile på laurbærrene, fordi vi tænker at vi ligger lunt i svinget. Vi kan nemt blive overhalet indenom, hvis vi er uopmærksomme et øjeblik. Digitalisering af virksomheder i form af bedre værktøjer til at samle informationer og data om kunder og forenklingen af den måde vi indsamler og opbevarer data på, bliver utrolig vigtig for Danmarks position i fremtiden.
Virksomheder der arbejder med og håndterer data til daglig, skal sørge for at beskytte disse data så godt som muligt. Det gælder alle webshops og alle andre virksomheder, der ønsker at modtage dataoplysninger fra deres besøgende.

Sørg for at sikre virksomhedens privatlivspolitik
Data er alfa og omega for en virksomhed. Det er med data en virksomhed kan målrette deres markedsføring, så de når ud til de rette kunder. Data er meget værdifuldt og derfor er det også noget af det hackere går efter. Antallet af lækkede dokumenter og identitetstyverier er steget voldsomt i de senere år. Det betyder at vigtigheden for opbevaring af data bliver endnu større end den har været hidtil. Persondataforordningen, som træder i kraft den 25. maj 2018 skal hjælpe med at beskytte disse oplysninger for uvedkommende. Alle virksomheder skal have udarbejdet en privatlivspolitik inden denne dato ellers kan de se frem til at modtage heftige bøder. Erhvervsstyrelsen har udviklet et Privacykompas, som skal hjælpe virksomheder med at komme i gang med deres egen privatlivspolitik. Du kan teste jeres virksomheds privatlivspolitik af på Erhvervsstyrelsens hjemmeside.
Privatlivspolitikken gælder selvfølgelig både offentlige og private virksomheder. Vi vil aldrig kunne føle os 100% sikret, da der altid findes nye måder at hacke ind i systemer på, men hvis vi har muligheden for at beskytte os så meget vi kan, så skal vi benytte os af den mulighed. At nogen så ser opbevaringen som en mulighed for staten for at overvåge befolkningen endnu mere er en diskussion der bringer helt andre emner på banen.

Fremtidens digitalisering
Måske synes vi nu at det kan være svært at vænne os til det skifte der er fra det analoge til det digitale i forhold til information- og videndeling. Men ser man 50 år frem i tiden med den fart vores udvikling har på, så vil vi højst sandsynligt stå overfor endnu en ny æra, hvor digitaliseringen vil virke gammeldags. Igen vil vi føle at vi er godt tilfredse med det vi har og have svært ved at vænne os til det nye der kommer. Men hvis ikke vi følger med udviklingen vil vi igen halte bagud. Til den tid vil lande som Kina og mange af de andre asiatiske lande være markant højere placeret på udviklingsstigen end nu og have meget styrke i form af økonomi og politisk velvilje til at styrke deres erhvervsliv, hvis de arbejder hen imod det.








13. AUG 2017 • 13:06

Store Oprydningdag

Efter Store Legedag fredag og lørdag, blev det søndag store oprydningsdag i

13. AUG 2017 • 09:55

1.100 cyklister på vej øen rundt

Så er starten gået på årets Bornholms Rundt på cykel.

12. AUG 2017 • 16:34

Legedag på niveau med sidste år

Det overskyede vejr og et par regnbyger kunne ikke holde gæsterne væk fra S

12. AUG 2017 • 11:23

Vinden driller kajakroere

Bornholm Rundt i havkajak fik en strålende start med to gode dage med ...

12. AUG 2017 • 08:08

Flere end 1.000 cykler Bornholm Rundt

Tilmeldingen til søndagens Bornholm Rundt på cykel har rundet de magis...

Mest læste