3 tips til dig, der gerne vil have en sundere hverdag

SPONSORERET AF SUNDTAKEAWAY.DK

3 tips til dig, der gerne vil have en sundere hverdag

Kender du også det med, at den ene dag nemt tager den anden? Og at den indre stemme, der fortæller dig, at du burde leve sundere, bliver ignoreret gang på gang? Og pludselig er der alligevel gået en uge, uden at du har fået gjort mere på sundhedsfronten?

Det er der sikkert mange, der kan nikke genkendende til. Her i artiklen får du 3 enkle tips til, hvordan du kan indføre nogle sunde vaner i hverdagen - som er nemme at holde.

1. Få sund mad leveret til døren
Du kender sikkert godt til det scenarie, at du i sidste øjeblik skal finde på en ret, som hele familien gider at spise, og at du vælger en ret, som ligger lige for, men som ikke nødvendigvis er den mest kaloriefattige. For i hverdagen skal det gerne gå hurtigt og være nemt at tilberede aftensmad til familien.

Har du endnu ikke kastet dig ud i at få leveret sunde måltidskasser til døren, er det måske på tide at prøve det af. Vælger du en af de leverandører, der slår sig på at levere opskrifter og råvarer til sunde hverdagsretter, er der både masser af tid og kalorier at spare.

Du behøver ikke tænke nærmere over, hvad dagens menu står på, og du får prøvet en masse nye sunde retter. Hvem ved, om opskriften på din nye livret en dag er med i din måltidskasse?

Når du får en måltidskasse leveret til døren, er det gennemtænkt ned til den mindste detalje, hvad du skal have at spise. Og når du vælger en af de kaloriefattige af slagsen, er der tænkt nøje over, hvordan du kan få sund og nærende mad ind i din hverdag.

2. Lad bilen stå i garagen
Selvom det er hurtigere at tage bilen, er det på ingen måde den sundeste løsning. Og vil du gerne leve mere sundt, bør du have fokus på mere end din kost. Bevægelse er også et nøgleord, og her er det klogt at leve efter det mantra, at lidt er bedre end ingenting.

Det er ikke sikkert, at du kan finde en time hver dag til at tage en tur i fitness, men lidt har altså også ret. Kan du få det til at fungere at tage cyklen på arbejde? Eller kan du køre hjem og stille bilen og så gå ned og handle ind til aftensmaden?

Det er sundt og godt at bevæge sig, og som en ekstra bonus giver det også et skud energi på kontoen. Tænk hele tiden over, hvornår du kan gå eller cykle i stedet for at tage bilen. Selvom det måske drejer sig om nogle små ture dagligt, så har det en positiv effekt på dit kalorieregnskab.

3. Få styr på dit blodsukker
Uden mad og drikke duer helten ikke - og med et lavt blodsukker forfalder du nemt til fristende og alt for søde alternativer. Sørg for altid at have adgang til sunde snacks, som eksempelvis gulerødder, frugt eller nødder. Er du tanket op med proteinrige snacks, er det meget nemmere at modstå fristelsen til at købe en kage eller en pose slik, når du er ude at handle, eller når du går forbi kantinen på dit arbejde.

Rigtig god fornøjelse med at få nogle sunde(re) vaner ind i din hverdag.


Mest læste

12. OKT 2019 • 17:58SPORT

RIK og NB Bornholm fik fuld gevinst

12. OKT 2019 • 15:19SPORT

Halloween blev fejret på travbanen

11. OKT 2019 • 20:02 FOR ABONNENTER

RIK skal tilbage på sejrssporet