Bornholmslinjen opkræver 100 kroner for personlig betjening

5. SEP 2018 • 15:34 • AF JENS STUBKJÆR

Bornholmslinjen opkræver 100 kroner for personlig betjening

Der er formentlig cirka 4.500 personer alene på Bornholm, som vil have vanskeligt ved at komme uden om at betale et gebyr på 100 kroner, hver gang de skal købe en færgebillet.

Hvis de ikke kan booke og betale deres færgebillet via internettet, må de gøre det telefonisk eller ved at henvende sig i terminalen ved skranken. Og det kræver Bornholmslinjen et gebyr på 100 kroner for – oven i billetprisen.

I Bornholms Regionskommune var 4.477 personer i juni måned fritaget for at modtage digital post. 29.800 var ikke fritaget for digital post. Det oplyser Ditte Dideriksen, der er digitaliserings- og selvbetjeningskonsulent i Bornholms Regionskommune.

For at blive fritaget for digital post skal man opfylde mindst en af fritagelseskriterierne. Man kan blive fritaget fra at modtage Digital Post fra det offentlige, hvis man:

- ikke har adgang til en computer med tilstrækkelig internetforbindelse i dit hjem eller opholdssted

- har en fysisk eller kognitiv funktionsnedsættelse, som hindrer dig i at modtage post digitalt

- er registreret som udrejst af Danmark

- er blevet hjemløs

- har sproglige vanskeligheder

- har praktiske vanskeligheder ved at skaffe NemID.

SENESTE NYHEDER

16. OKT 2019 • 06:19 FOR ABONNENTER
Leder: Vi kan ikke undvære flyet
15. OKT 2019 • 20:11 FOR ABONNENTER
Guide: Rønne byder på mange aktiviteter i ferieugen

MEST LÆSTE BORNHOLM

15. OKT 2019 • 13:46
Hammershus lyser op i aften

Mest læste

12. OKT 2019 • 17:58SPORT

RIK og NB Bornholm fik fuld gevinst

12. OKT 2019 • 15:19SPORT

Halloween blev fejret på travbanen

11. OKT 2019 • 20:02 FOR ABONNENTER

RIK skal tilbage på sejrssporet