Fremtiden er online

SPONSORERET AF MORNING TRAIN

Fremtiden er online

Over de sidste 20 år er der sket en markant forandring i virksomhedernes måde at markedsføre dem selv og deres produkter. I dag fravælger virksomhederne i stigende grad den traditionelle markedsføring, og i stedet fokuserer på at skabe en stærk og længerevarende digital strategi. Det resulterer i et øget behov for nye rekruttering indenfor den digitale verden, hvilket mange ældre og etableret virksomheder finder udfordrende. Derfor vælger mange virksomheder at hyre et eksternt webbureau, der kan hjælpe dem med at varetage deres online markedsføring.

Et af de webbureauer som hjælper med at sætte skub i virksomhedernes online synlig er det odenseanske webbureau Morning Train, der blev skabt tilbage i 2010. Webbureauet er langsom vokset sig større i takt med at efterspørgslen på online ydelser er forøget. Og der er særlig en markedsføringskanal, som virksomhederne foretrækker, når de skal booste deres online synlighed.

”Indenfor de sidste par år har vi oplevet, at virksomhederne er blevet mere opmærksom på, hvor vigtigt det er at være synlig på Google, hvis man vil have succes online. Vi oplever også at flere virksomheder er villig til at investere flere penge i at opnå bedre rangering i Google”. – Fortæller Thomas Østerkjerhuus, der er projektleder på alle online markedsføringsprojekter hos Morning Train.

Det som er særligt unikt ved online markedsføring kontra den traditionelle markedsføring er, at du kan måle og spore alt. Du kan måle og undersøge præcist hvor mange, der klikker sig videre til dit website, samt hvor mange der køber dit produkt. Du har også muligheden for at skrue op for de ting der virker og skrue ned for de tiltag som ikke fungerer optimalt. Du kan kort sagt få en præcis data på, hvordan dine markedsførings kroner performer. Denne gennemsigtighed giver en unik mulighed for virksomheder at kortlægge en datadreven markedsføringsindsats, der kan give et mere præcist afkast, end en 30 sekunders TV reklame på TV2.

Det er særligt Facebook & Google som er de helt store favoritter, når virksomhederne skal satse på en online platform. Særligt Facebook annoncering er blevet en interessant markedsføringskanal her de seneste par år. På Facebook har du en unik mulighed for at målrette dine annoncer til en specefik målgruppe, som kan være en guldgruppe for dit produkt. Hvis du f.eks. sælger børnetøj, har du mulighed for at målrette dine annoncer rettet mod mødre i alderen 26 – 33 år. Med Facebook annoncering kan du også målrette dine annoncer i lokalområdet, hvilket kan være særligt attraktiv for den lokale bilreperatør, der ønsker at tiltrække lokale kunder.

”Den digitale markedsføring rummer mange muligheder, hvilket man som virksomhed skal udnytte, hvis man ønsker at få succes på nettet. Dem som vinder på nettet, er også dem som udnytter det fulde online potentialle” - Afslutter Thomas Østerkjerhuus.


21. JUN 2018 • 21:15 FOR ABONNENTER

Leder: Så er det op på cyklen, Bornholm

21. JUN 2018 • 20:33

Sankthans i Østerlars er reddet

21. JUN 2018 • 19:59 FOR ABONNENTER

Gudhjem gør sig klar: Havnen forvandles til en kampplads

21. JUN 2018 • 15:16 FOR ABONNENTER

Fiskerne: Ingen kan lide at blive overvåget

21. JUN 2018 • 14:36 FOR ABONNENTER

Fiskeriminister vil i fælles kamp mod sælparasitter

Mest læste