Da Molslinjen med Bornholmslinjen overtog besejlingen af Bornholm i 2018, oprettede rederiet snart Kombardo Expressen, som det driver sammen med Herning Turist, og som tager sig af busdrift til og fra færgerne, hvorfor det altså begyndte at konkurrere med Bornholmerbussen.
Dertil har også Rute 700 kørt på de relevante strækninger, men det selskab har Kombardo Expressen indgået et samarbejde med, således at det er Kombardo Expressen, der befordrer Rute 700's gæster.
DSB's togrute direkte mellem København og Ystad er for længst blevet nedlagt, så beslutter Bornholmslinjen at benytte sin forkøbsret til Bornholmerbussen, risikerer rederiet altså at blive eneste tilbageværende transportør til og fra færgerne og vil dermed have monopol.
Hvorvidt det er noget, der i givet fald vil interessere Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, kan kontorchef i styrelsen Søren Bo Rasmussen give et svar på. Han ønsker ikke at kommentere den konkrete sag, som han heller ikke har detaljeret kendskab til, men han forklarer gerne, hvad der skal til for, at en sag skal kigges nærmere efter i sømmene.