– Hvis vi skal nedsætte hastigheden, vil det ofte fremover ske i forbindelse med, at man også ændrer ved trafikforholdene. Det skal kunne give mening. Problemet i Bølshavn er, at man kun må køre 40 km/t, men vejen er lavet til, at man må køre 80 km/t. Det er en stor, bred vej. Skal det give mening for folk, der sidder i en bil, så skal hastighedsgrænsen svare nogenlunde til vejens forløb. Så skal man lave chikaner eller bump, der gør, at det er naturligt, at man kun må køre 40 km/t. Ellers har man faktisk et problem også i forhold til at kunne forsvare det fagligt. En billig løsning med bare at sætte skilte op er ikke tilstrækkelig. Bilister kommer lynhurtigt til ikke at overholde det, og så giver det ikke den tryghed, som det burde, siger han og understreger, at alle ændringer skal ske i samarbejde med politiet, der skal give samtykke.
Hvis man skulle lave en løsning i Tejn, og man havde midler til det, hvad tænker du så ville være det bedste?
– Så skulle man se, om man skal lave en 2-1 vej. Det er jeg ikke sikker på, men man skulle måske sikre, at man fik lavet noget fortov og en cykelbane. Og måske en smallere vejbane. Jeg ville nok stadig gå efter, at man måtte køre 50 km/t, men man skal kunne færdes på et fortov. Om ikke andet så i den ene side.
Ny plan