– Oftest er det sådan, at vi giver et sponsorat eller giver tilskud til nogle trøjer, så det her er en helt anden og meget mere aktiv måde at give et bidrag til en aktivitet. Jeg tror også, at for mange af de lokale trænere kan en professionel træner være med til at give nogle andre nuancer og være med til at løfte trænerne også. Det er jo super interessant, siger Morten Holten.
Virksomheder giver ofte sponsorater for til gengæld at få vist deres logo på et skilt i idrætshallen eller på brystet af en spillertrøje. Den synlighed er mindre i dette tilfælde, men det gør ikke så meget, mener John Holm.
Han peger på, at der ikke bliver bygget særligt mange skyskrabere af beton på Bornholm, og derfor behøver virksomheden ikke være så voldsomt lokalt kendte herover. Men den vil alligevel gerne støtte lokale projekter, når der er mulighed for det.
– Der kan jo godt være nogle af vores medarbejdere eller naboer heromkring, der har børn, som kan få gavn af den træner der. Så det er mere et spørgsmål om at være med til at støtte op om fritidsaktiviteter lokalt, siger John Holm.