Et godt budskab kommunikeres bedst med både ord og noget visuelt, da man på den måde kan vise brugeren, hvad ens budskab er helt uden at brugeren skal læse noget. Vi bliver påvirket utroligt meget af de ting, som vi ser, og derfor vil dit budskab ofte gå mere klart ind hos modtageren, hvis man er i stand til at vise budskabet igennem noget visuelt indhold.
De holder brugeren længere på siden
En anden meget stor fordel ved animationsfilm er, at du har meget stor mulighed for, at brugeren bliver længere på hjemmesiden. Internettet er efterhånden fyldt med meget forskelligt indhold, som konkurrerer med hinanden. Det vil sige, at man skal have noget unikt og spændende at tilbyde brugeren, hvis de skal blive på din hjemmeside.
Det kan du tilbyde med animationsfilm, da animeret indhold både fungerer som blikfang samt skaber noget liv og spænding på dit website, som kan konkurrere med dine konkurrenters indhold. Du kan med fordel besøge mange af dine konkurrenters website for at se, om de har noget animeret indhold på deres hjemmeside, for at se om du kan få en konkurrencemæssig fordel ved at inkorporere det på dit website.
Animationsfilm skaber engagement
Alle har lyst til at bruge tid med noget, som de synes er sjovt. Det kan animationsfilm hjælpe dig med på dit website. Hvis brugeren åbner dit website og bliver præsenteret for noget, som de finder underholdende og interessant, er der meget stor mulighed for, at de bliver længere på hjemmesiden. Det er derfor en god måde at engagere brugeren på.