Kreditstyring behøver ikke at være upersonligt

Kreditstyring behøver ikke at være upersonligt
SPONSERET AF RISIKA.COM |

ANNONCE fra risika.com

Begynder man at tale om eksempelvis kreditstyring, kreditstatus og kreditvurderingsmarkedet går der nok ikke meget længe, inden man har tabt rigtig mange i samtalen. Det er nok ikke det mest velelskede emne sådan lige at smide på bordet. For det ry, som disse emner render rundt med, er – strengt talt – ikke særlig godt. Men kreditstyring og alt, der kommer med dette, behøver ikke altid kun at være upersonligt.

Når rigtige mennesker kigger på tallene  
Hvis vi spørger ud i en menneskemængde, hvad kreditstatus egentlig er, vil mange nok ende med et svar, der minder om noget med en masse tal og beregninger. Men der findes rent faktisk virksomheder, som forsøger at ændre denne opfattelse. Her har man rigtige mennesker til at kigge på de mange tal, og du vil på den måde få en personlig vurdering.

Når rigtige mennesker bliver en del af processen, skaber det en helt ny dynamik. Her bliver du altså mødt af et andet menneske, som gerne også vil høre, hvad du har at sige. Du bliver altså på denne måde set som mere end bare en masse tal og beregninger i et hvilket som helst dokument.

Vælg virksomheder som vil dig  
Vi har nok alle – på et eller andet tidspunkt i vores liv – haft en oplevelse med en virksomhed, som var meget upersonlig. Her blev du mest set som en mulighed for at tjene penge, og du – som person – bliver glemt i processen.

Når du vælger at samarbejde med virksomheder, som rent faktisk gerne vil have en personlig kontakt til dig, vælger du samtidig den gode oplevelse til. Det er her, du vil føle, at du både bliver hørt og set. Det er naturligvis en fordel i de fleste situationer, men især når det handler om kreditstatus, er det for mange vigtigt, at de føler, de bliver set som det menneske, de er.