– DOFK har mere end 2.000 medlemmer, og det er helt afgørende, at vi vedblivende leverer en professionel og relevant rådgivning til vores medlemmer. Det er vores fundament. Vi er dem, der ved allermest om at drive virksomhed i vores brancher, og vi skal være den foretrukne samarbejdspartner for både den nyopstartede unge iværksætter og for den etablerede og anerkendte salonkæde. En af de første opgaver bliver netop at sikre, at organisationen i den nye form fremstår som et must for enhver frisør og kosmetiker, der driver egen forretning.
Ifølge pressemeddelelsen om dit jobskifte har du ”et brændende engagement for serviceerhvervene”. Hvordan udmønter det sig?
– Serviceerhvervene fortjener langt større anerkendelse, end tilfældet er i dag. Det gælder både i daglig tale, og når der træffes politiske beslutninger. Vi fik alle en klar reminder om betydningen af både vores frisør og vores café eller værtshus under coronakrisen. Det er brancher, der har stor betydning for vores dagligdag og velvære, men det er også brancher, der har stor økonomisk og samfundsmæssig betydning. Brancher med masser af innovation og mange iværksættere. Brancher med en stolt uddannelsestradition og med en rigtig høj faglighed. Det er der brug for langt mere opmærksomhed omkring.
Hvad kommer du til at savne, når du forlader Horesta?