– For nogle vil indsatsen ligge i den fysiske butik, mens det for mange også handler om at skabe en god digital tilstedeværelse. Og så kan det også være en fordel hurtigt at kunne ændre ting i virksomheden, der gør en konkurrencedygtig, når ting pludselig ændrer sig fra den ene dag til den anden. Men det vigtige her er, at der ikke findes én rigtig måde, der passer til alle forretninger – det er den enkeltes identitet og værdier, der skal forstærkes og bruges aktivt, til lige netop deres mulige kunder.
Hvordan kontakter du de 100 bornholmske virksomheder, I vil hjælpe?
– Projektet har allerede været i gang et stykke tid. I december var mine kollegaer i Business Center Bornholm (Jakob og Christa Lodahl) rundt og besøge rigtig mange butikker, der viste stor interesse i indsatsen, ligesom vi har været synlige omkring det på blandt andet på Facebook. Så vi har allerede rigtig mange, der blandt andet var til vores online informationsmøde den 14. januar, og som vi i løbet af de næste uger har opstartsmøder med.
– Vi har også været i dialog med øens handelsstandsforeninger. Det næste bliver, at vi opsøger for eksempel hoteller og restauranter, som vi gerne vil have flere med af. Og så er alle interesserede forretningsdrivende selvfølgelig meget velkomne til at kontakte os.