Mulighederne er mange
Destination Bornholm inviterer alle turismerelaterede virksomheder til at være med i projektet, som gerne skal give virksomhederne mere viden om, hvem gæsterne er, hvordan de bevæger sig rundt på øen, og hvor de bruger deres penge. På sigt skal disse data hjælpe Bornholm i retningen af en mere bæredygtig turisme, gæster på alle tider af året samt alle steder på øen, fremgår det.
– Mulighederne er mange, og forudsætningen er data. I første omgang tester vi nogle løsninger. Forventningen er efterfølgende, at det bliver et fast setup, som vi kan trække på i virksomhederne, men også i bredere sammenhænge, herunder også hos os som destinationsselskab, fortæller Pernille Kofod Lydolph.
Projektet løber i første omgang over en kort, intensiv periode i sommeren 2022. Der bliver holdt et møde om projektet den 21. juni, og deltagelse i mødet kræver ikke deltagelse i projektet. Det er ligeledes muligt for virksomheder at deltage i projektet, selvom de skulle være forhindret i at deltage i mødet.