Bornholms Brandforsikring vækster stadigvæk, og forklaringen er enkel

Bornholms Brandforsikring vækster stadigvæk, og forklaringen er enkel
– Det er i særdeleshed glædeligt, at væksten kan forklares ved meget lav kundeafgang, fortæller direktør Morten Holten. Foto: Jacob Jepsen
REGNSKAB | BORNHOLM | 10. SEP 2021 • 08:40
REGNSKAB | BORNHOLM
10. SEP 2021 • 08:40

Bornholms Brandforsikring vækster stadig. Forsikringsselskabets seneste halvårsregnskab viser, at der er solgt mange flere forsikringer end normalt. Mere præcist er der kommet 1.840 nye forsikringspolicer hos Bornholms Brandforsikring.

En forsikringspolice, ofte blot kaldet police, er en kontrakt, der skriftligt bekræfter og beskriver en indgået forsikringsaftale. Det samlede antal policer nåede op på 57.115 policer per 30. juni, og selskabet har et mål om at nå 60.000 policer inden årsskiftet.

Hos Bornholms Brandforsikring forklarer man væksten med de loyale kunder. Bornholms Brandforsikring har, sammenlignet med andre forsikringsselskaber, et meget lavt tab af kunder.

– Det er i særdeleshed glædeligt, at væksten kan forklares ved meget lav kundeafgang. Vi tegner kun forsikringer på Bornholm, og vores kundeskare er derfor begrænset til de cirka 39.600 mennesker, der bor på øen. Derfor er det vigtigt, at vi først og fremmest er gode til at holde på vores mange gode og loyale kunder, siger direktør, Morten Holten.

Og selvom det går godt hos Bornholms Brandforsikring, er det trods forøgede udgifter. Faktisk er udgifterne til skader steget med 7,1 millioner kroner i forhold til samme periode i 2020. Det skal blandt andet forklares ved et voldsomt vintervejr. Det kostede selskabet omkring 1,3 millioner kroner i merudgifter til bilskader og på bygningsskader på grund af rørbrud og vandskader som følge af vejret. Derudover har man hos Bornholms Brandforsikring også set flere brande på Bornholm, hvilket også har øget erstatningsudgifterne.

Men trods vind og vejr er Morten Holten dog ikke bekymret over udgifterne til dækning af skader.

– Billedet viser blot de udsving, som man kan opleve i et selskab af vores størrelse. Først og fremmest er det glædeligt, at vi kan hjælpe vores kunder, når skaderne rammer, siger Morten Holten.