Bornholm soler sig i opmærksomhed og aktivitet. Alle med magt eller ønske om at få eller påvirke den har lejet et telt eller er mødt op til debat. Der bliver spist middage, drukket lokale fadøl og købt fly- og færgebilletter til nye rekorder.
Bornholm har solet sig i positiv opmærksomhed og solgt os turistdestination med super natur, grøn udvikling og gourmetoplevelser igennem mange år. Den tilbudsavis trykkes også i år.
Allinge by lider lidt under den voldsomme begivenhed. Larm, druk, trafik, byggeri med meget mere må allingeboerne tåle for, at Bornholm kan skinne i alle kommunikationsprofessionelles linser. Det er formentlig et tålt ophold for flere af byens beboere. Men det er et ophold, der på den lange bane støtter og udvikler Bornholm og dermed også Allinge. Markedsføringsværdien er uvurderlig, og rollen som Danmarks demokratiske ø får os til at rette de bornholmske rygrader. Vores erhvervsliv får øget omsætning i folkemøde-dagene og høster øget kendskab og opmærksomhed resten af årets dage.
På Tidende har allerede første dag været en fornøjelse, hvor mange læsere er mødt op til en snak på kajen i Kampeløkken Havn. Der er blevet stemt om medlemmer eller abonnenenter, og der er blevet diskuteret både soduko, naturnationalpark og regnskabsdækning. Fra dag et lyder meldingen, at Tidende er godt på vej, og der er mange ting, vi kan gøre endnu bedre.