Læserafstemning: Medlemmer eller abonnenter

Læserafstemning: Medlemmer eller abonnenter
LEDER | ABONNENT | 16. JUN 2022 • 05:30
LEDER | ABONNENT
16. JUN 2022 • 05:30

Tidende er læsernes avis. I betaler for Tidende, og vi er til for at skabe værdi for jer.

 

I det seneste halve år har Tidende kaldt de tidligere abonnenter for medlemmer. Det er sket sammen med chefredaktørskiftet og avisens nye strategi. Tidende skal være læsernes avis og ikke Venstres, aktieselskabet Bornholms Tidende A/S’ eller fondens avis.

Tidende udkommer til ære for alle de mennesker, der holder af Bornholm og vil være med til skabe sammenhold på øen. Det er vores formål at skabe sammenhold gennem udgivelse af dagbladet. Vi kalder jer medlemmer for at sætte fokus på dette og skubbe avisen i en retning, hvor netop læserne – avisens primære kunder – er i centrum for alt, hvad vi gør.

Det har vi gjort i de seneste ni måneder, og vi er blevet flere medlemmer af Tidende. Hver dag rapporterer vi antallet af medlemmer sammen med dagens leder, og selv under den seneste tids energikrise og inflation er det lykkedes os at holde niveauet af medlemmer, selvom mange skal spare, når de fleste varer stiger.

Vi er rigtig glade for, at vi er blevet flere medlemmer. Men mange af medlemmerne er utilfredse med deres ufrivillige titel. De har ikke meldt sig ind, men tegnet abonnement på Bornholms største og ældste private medie. Derfor vil de kaldes abonnenter.

Tidende er læsernes avis uanset deres titel. Hvis læserne vil tituleres abonnenter frem for medlemmer, så vi gør det.

Men for at være sikker på, at vi gør det rigtige for de ifølge gallup 26.000 ugentlige læsere, afholder vi en læserafstemning under demokratifesten i Allinge.

Tidende ruller stemmecampingvognen til Kampeløkken Havn onsdag aften og giver alle mulighed for at kigge forbi og afgive deres stemme – medlem eller abonnent – under Folkemødet.

Samtidig håber jeg, at I har lyst til at mødes ved campingvognen og få en snak om Tidende, Bornholm og vores fremtid. Jeg vil selv være på havnen ved stemmecampingvognen under det meste af Folkemødets dagtimer og glæder mig til forhåbentlig at få en masse samtaler om, hvordan både Tidende og Bornholm skal udvikle sig.

Rigtig godt valg og Folkemøde – vi ses i Allinge.