Debat: Der skal gøres mere for de bløde trafikanter

Debat: Der skal gøres mere for de bløde trafikanter
"Når jeg går rundt i for eksempel Nexø og ser børn, der cykler ved siden af lastbiler på vej til skole, og der ikke er tænkt på cykelstier, så tænker jeg, at det skal vi have gjort noget ved nu", skriver Ole Jensen Rødvig. Arkivfoto: Jens-Erik Larsen
LÆSERBREV | DEBAT | BORNHOLM | Onsdag 13. oktober 2021 • 07:25
Af:
Ole Jensen Rødvig
kommunalbestyrelsesmedlem
 Socialdemokratiet
LÆSERBREV | DEBAT | BORNHOLM | Onsdag 13. oktober 2021 • 07:25

Vi skal fortsætte med at sikre cykelveje til for eksempel skoler og børnehaver.

Der er de seneste år lavet en del arbejder for at sikre svage trafikanter samt børn og ældre i trafikken, men det er vigtigt, at vi ikke stopper der, men fortsætter med at sikre cykelveje til for eksempel skoler og børnehaver.

Når jeg går rundt i for eksempel Nexø og ser børn, der cykler ved siden af lastbiler på vej til skole, og der ikke er tænkt på cykelstier, så tænker jeg, at det skal vi have gjort noget ved nu.

Det er jo ikke kun i Nexø, men i mange andre skolebyer, at det forekommer, jeg kunne nævne Hasle, Aakirkeby osv.

Heldigvis er der kommet lavere hastighedsbegrænsninger på de mest trafikerede strækninger i byerne, men der mangler i Nexø på Sdr. Landevej, hvor der er mange børn og familier, der krydser vejen for at komme ned til havnen. Ja, jeg kunne nævne mange andre byer, der har de samme udfordringer. Jeg mener, at det er nu, vi skal handle.

FÅ ABONNEMENT