Debat: Abonnent eller medlem?

Debat: Abonnent eller medlem?
"Når vi vælger at kalde abonnenter for medlemmer, skabe et sammenhold og bringe den blå boks på side 2 hver dag, skyldes det, at vi skal udvikle Tidende fra det lokale dagblad med faldende abonnementstal til et medie med flere abonnenter eller medlemmer for at overleve", svarer chefredaktør Kristoffer Gravgaard.
LÆSERBREV | BORNHOLM | ABONNENT | 21. OKT 2021 • 05:30
Af:
Karen Nisbeth
trofast abonnent
 Dyrlæge Jürgensensgade 25
st.
 Svaneke
LÆSERBREV | BORNHOLM | ABONNENT
21. OKT 2021 • 05:30

Nu skal vi alle sammen være medlemmer og en del af Tidendes fællesskab. Ærlig talt. Det lyder lidt søgt.

Vores nye chefredaktør har haft fart på i den korte tid, han har været på Bornholms Tidende. Han engagerer sig i Bornholms fremtid, samler personhistorier om enkelte bornholmere op og prøver også at få hold på vores meget spegede politiske situation her op til valget.

Alt det skriver han særdeles entusiastisk om i den daglige leder. De fleste gange lidt for entusiastisk efter min mening.

Helt galt gik det, da han skulle finde ud af, hvordan avisens oplag kan øges.

Nu skal vi nemlig alle sammen være medlemmer og en del af Tidendes fællesskab.

Ærlig talt. Det lyder lidt søgt. Og jeg har i hvert fald ikke lyst til skulle påduttes et fællesskab, som redaktøren mener, jeg er en del af. Jeg er ikke engang blevet spurgt.

Medlem, det er noget, jeg bliver, når jeg melder mig ind i en forening. Avisen, den abonnerer jeg på. Og det vil jeg faktisk gerne fortsætte med, for jeg synes bestemt, det er vigtigt, at vi fortsat har en avis her på øen. Men medlem af et kunstigt fællesskab: nej tak.

Og så håber jeg, at vi hurtigst muligt slipper for den grimme og meget dominerende blå boks med "dagens medlemstal" ovenover lederen. Den skæmmer hele siden.

 


Kære Karen Nisbeth

Tak fordi du underskriver dig trofast abonnent og skriver om dine bekymringer. Vi har ingen krav om, at du skal føle dig som medlem af Tidendes sammenhold om Bornholm. Det bestemmer du helt selv. Men du er meget velkommen, hvis du får lyst. Når vi vælger at kalde abonnenter for medlemmer, skabe et sammenhold og bringe den blå boks på side 2 hver dag, skyldes det, at vi skal udvikle Tidende fra det lokale dagblad med faldende abonnementstal til et medie med flere abonnenter eller medlemmer for at overleve. Det, tror vi, gøres bedst ved netop at skabe et sammenhold om Bornholm, hvor vi stiller redaktion og medie til rådighed for abonnenter og medlemmer for at bringe det indhold, som der er behov for. Vi skal være 9.000 betalende medlemmer eller abonnenter for, at økonomien bliver sund, og Tidende kan fortsætte mange år endnu.

Kristoffer Gravgaard