På Læringslokomotivet er de fem fuldtidsansatte lærere til de 14 elever.
Det giver bedre tid til den enkelte elev, og det har Christoffer Andersen, der går i 7. klasse på Svartingedal Skole, haft gavn af.
– Det har været rigtig godt at være med i Læringslokomotivet, fordi man lærer på en sjovere måde, og man får meget mere hjælp. Jeg synes, jeg har lært mere i især dansk, som jeg har haft udfordringer i, siger han.
For lærerne har det også været en særlig oplevelse at have tre uger med så meget tid til et mindre hold elever.
Det fortæller Mie Lund.
– Det er et meget intensivt forløb, og det har været hårdt på den gode måde. Fordi jeg er projektleder, har jeg stået for en del praktiske ting og kommunikationen med Ungdomsskolens ledelse og elevernes forældre, men den tid, jeg har haft med eleverne, har været helt speciel. Man kommer hurtigt meget tæt på dem, og den opmærksomhed, man giver dem, er med til at rykke dem meget. De kan mærke, at vi som lærere er der for dem. Det er deres egne lærere i folkeskolerne jo også, men der er bare flere elever at tage sig af i en almindelig klasse, end vi har her, siger hun.