I grupper har de arbejdet med at undersøge vinden med en selvlavet vindmåler, læst statistik og formidlet det i regneark, aflæst kommandoer inden for programmering, skabt en prototype af en app om Danmarks dyr og plasticforurening samt optaget en film, der viser, hvordan ting, man gør online, ville se ud uden brug af it.
I forløbet skulle eleverne arbejde med at konstruere forskellige maskiner og fartøjer, blandt andet deres egen vindmølle, tømmerflåde og kodemaskine. Eleverne skulle også arbejde med programmering af legorobotter og udarbejde et fysisk spil, der handlede om Danmarks dyr.
Skolen fortæller, at der har været fokus på gruppearbejde og samarbejde i forbindelse med de forskellige opgaver, og at eleverne har vist stort engagement og nysgerrighed og har været begejstrede for at få fingrene i stoffet på en anden måde, lyder det.
Elevernes opgaver blev bedømt og resultaterne sendt ind til Naturvidenskabernes Hus, som arrangerer Naturfagsmaraton. Alle var spændte, da resultatet af delopgaverne og af den samlede konkurrence skulle offentliggøres, og der var god grund til at glæde sig på Søndermarksskolen.