Ekstraordinær indsats: Kommunen skruer op for markedsføring af Bornholm

Ekstraordinær indsats: Kommunen skruer op for markedsføring af Bornholm
Badende børn ved Næs. Foto: Berit Hvassum
| 16. APR 2020 • 11:42
Af:
tommy-kaas

16. APR 2020 • 11:42
I går vedtog kommunens økonomi-, erhvervs- og planudvalg at imødekomme en ansøgning fra Destination Bornholm på 500.000 kroner til hjælp til en ekstraordinær markedsføringsindsats.

Derudover er der reserveret yderligere 500.000 kroner i år og endnu en million kroner i 2021 til at styrke indsatsen med at tiltrække turister til øen.

Det fortæller kommunen i en pressemeddelelse.

– Vi ved at erhvervslivet er hårdt presset, og der skal gøres noget ekstraordinært for at bringe øen tilbage til, hvor vi var før coronakrisen, lyder i pressemeddelelsen det fra borgmester Winni Grosbøll.

Derfor blev kommunens bidrag i går skubbet yderligere i vejret, så kommunen bidrager med to millioner kroner i 2020 og 2021.

– Vi skal have danskerne til at se Bornholm som den oplagte feriedestination, når de atter skal til at planlægge ferier. Derfor er det altafgørende, at vi får markedsført øen for danskerne og får dem til at vælge en sommerferie eller efterårsferie på Bornholm. På den måde får vi igen skabt arbejdspladser og aktivitet på øen, som er til gavn for os alle, siger Winni Grosbøll.